czwartek, 8 kwietnia 2010

CZTERY PRZYJEMNOŚCI W JEDNYM PAPILOCIE:)



Uwielbiam serniki! Większość z Was pewnie też:) Wielbicieli serników jest pewnie tylu ile wariacji na temat ich przygotowania. Odkąd przed laty zobaczyłam  pieczony w kąpieli wodnej sernik limonkowy Nigelli, zakochałam się w sernikach na kruchym ciasteczkowym spodzie. Później zainspirował mnie pomysł Dorotus, by przeprowadzić się z sernikiem do formy muffinkowej. Ta wersja ma pełno zalet - czas pieczenia jest znacznie skrócony, każdy serniczek to już gotową porcją, nie musimy zajmować się krojeniem sernika. Nie bez znaczenia jest też oryginalny wygląd i sposób podania. Ja zamiast owoców, wkładam w dołeczki sernika masę kajmakową - w wersji dla dorosłych z dodatkiem likieru kawowego lub whisky, i zalewam polewą z gorzkiej czekolady. Uwierzcie - to boskie połączenie!  
Dla mnie najprzyjemniejszym momentem jest wgryzienie się w sam środek, gdzie czekolada pęka nad kajmakiem, kajmak rozpływa się nad sernikiem, sernik prowadzi do ciasteczkowego spodu... Pycha!
Przepis cytuję za Dorotus, jednak z podanych przez nią proporcji wychodzą mi 24 małe serniczki, być może moje formy na muffinki są mniejsze?  
Przepis ten jest też bazą do wykonania sernika kawowo-czekoladowego.
Ten przepis to moja kolejna propozycja w Kuchni Wielkanocnej Olgi Smile.  

SKŁADNIKI  
120 g pokruszonych ciastek digestive (u mnie czekoladowe herbatniki)
60 g roztopionego masła 
800 g twarogu na serniki, zmielonego przynajmniej 2-krotnie 
1 łyżka ekstraktu z wanilii 
3 jajka 
120 g cukru pudru

*od siebie dodaję:
kilka łyżeczek soku z cytryny
pół puszki masy kajmakowej
3-4 łyżki likieru kawowego lub whisky
6 łyżek masła
1/2 tabliczki gorzkiej czekolady

Ciastka wymieszać z roztopionym masłem. Twarożek, wanilię, jajka, cukier zmiksować na gładką masę. Formę do muffin wyłożyć papilotkami. Na dno każdej wysypać ciasteczka, na to nałożyć masę serową.
Piec około 25 minut w temperaturze 160ºC. Aby uzyskać dołeczki konieczne do nałożenia nadzienia, serniczki wyciągnąć z piekarnika zaraz po upieczeniu. Chodź to wbrew sztuce pieczenia serników, tym razem zapadnięcie się serniczków jest konieczne, tylko dzięki temu znajdziemy miejsce na kolejne pyszności:) Masę kajmakową mieszamy dokładnie z 2-3 łyżkami miękkiego masła i wybranym likierem. Nakładamy po ok. 1 łyżeczce do każdego wgłębienia. Czekoladę topimy razem z masłem w kąpieli wodnej, dokładnie mieszamy i po lekkim przestudzeniu zalewamy dołeczki z kajmakiem. Odstawiamy, dekorujemy dowolnie. Wstawiamy na noc do lodówki. Zjadamy z wielką przyjemnością i ochotą na jeszcze... Dla mnie najprzyjemniejszym momentem jest wgryzienie się w sam środek, gdzie czekolada pęka nad kajmakiem, kajmak rozpływa się nad sernikiem, sernik prowadzi do ciasteczkowego spodu... Pycha!

9 komentarzy :

  1. Cudowne serniczki i ten opis, aż ślinka cieknie.
    Chyba podkradnę przepis i też takie zrobię.Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  2. Joanna! Dziękuję!

    tysiaczek81 - będzie mi miło, jeśli zainspirowałam Cię tym przepisem. Daj znać jeśli zrobisz! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam pytanie ile serniczków wychodzi z podanych składników?

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj, z tej ilość bez trudu możesz zrobić ok. 20 mini serniczków, ja zrobiłam 12 , a drugą połowę masy wykorzystałam do sernika kawowo-czekoladowego, patrz post powyżej:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne te serniczki. Mam pytanie, czy miksując składniki masy serowej wszystkie dajesz na raz, czy jest jakaś kolejność. A drugie pytanie, nie zauważyłam w wykonaniu gdzie dodajesz sok z cytryny wymieniony w składnikach. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ewa! Witaj - dziękuję za wizytę. Jeśli chodzi o składniki masy serowej, to najpierw wrzucam do miksera twaróg i miksuję dodając po 1 jajku, później czas na cukier puder i sok z cytryny - dziękuję za spostrzegawczość - umknęłą mi ta uwaga:)Ale myślę, że nie stałoby się nic złego, gdyby wrzucić i zmiksować wszystkie składniki jednocześnie.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. I am sure this post has touсheԁ all tҺe internet people, іts
    really fastidious piece of writing on building uр new weblog.It’s really a cool and useful piece of information..Thank you for sharing.I am quite sure I’ll learn lots of new stuff right here!Good luck for the next!truly impressive...really I try to make your recipes in my restaurant.thanks for information.i hope my customer enjoys this recipe.really awesome recipes looking so tasty! Driver Toolkit 8.5

    OdpowiedzUsuń
  8. Te mini-serniczkowe babeczki wyglądają smakowicie! Może wypróbuję ten przepis na zbliżające się Święta? Chciałabym zaimponować gościom jakimiś wyjątkowymi smakołykami, ostatnio na przykład piekłam muffinki z przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/muffinki-czekoladowe-z-cukierkami-z-mieszanki-wedlowskiej/ i myślę, że on również zagości na moim świątecznym stole.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za wizytę na moim blogu :)

Drukuj przepis

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails